Agencje public relations

Kobiece informacje

Agencje public relations

Coraz więcej firm decyduje się na działanie związane z public relations – czyli szeroko pojętą komunikacją. Część firm otwiera własne działy PR, inne decydują się na zatrudnienie firmy zewnętrznej, zamiast od nowa budować zespół. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, jednak w każdym przypadku działania PR mogą przynieść kluczowe korzyści dla firmy.

Czym zajmuje się agencja PR?

agencje PRPublic relations to przede wszystkim komunikacja – zarówno ta wewnętrzna, jak i zewnętrzna. Komunikacja wewnętrzna to obieg informacji z firmie – jak prezes komunikuje się ze swoimi pracownikami, czy sami pracownicy mają możliwość wysłania informacji zwrotnych do szefostwa itp. Komunikacja zewnętrzna to po prostu wszelkie komunikaty, jakie firma wysyła na zewnątrz – od rozmów z klientami i kontrahentami po kontakt z mediami. Agencje PR dążą do zbudowania spójnego wizerunku instytucji, dla której pracują. Budują zaufanie wobec marki, a co za tym idzie większe zaangażowanie klientów. W skład działań wspomagających te cele wchodzą między innymi: content marketing (marketing treści), organizacja eventów, kampanie wizerunkowe i wiele innych. Każda agencja PR indywidualnie dobiera program współpracy ze swoim klientem. Różne agencje mogą oferować także inne możliwości rozwiązań strategicznych, czy technologicznych jakimi dysponują. Zazwyczaj agencje PR zajmują się też działaniami z zakresu zarządzania kryzysowego – opracowują i wdrażają plan działania w sytuacji kryzysowej. Mogą też sporządzać raporty na temat możliwych zagrożeń i opracowywać metody działania jeszcze przed zaistniałymi sytuacjami.

Działania public relations są coraz bardziej pożądanie w niemal każdej firmie czy organizacji. Nawet osoby publiczne mogą mieć własny sztab specjalistów PR, który pomaga im lepiej prezentować się światu. Często politycy, zwłaszcza przed wyborami, intensywnie współpracują z agencjami PR, które doradzają im w kwestii budowania zaufania podczas kampanii.